Akkurat nå

er det gjester på besøk ;o)

torsdag 23. juli 2009

Skapet er enda ikke ferdig

Snufs, jeg klarte ikke mer enn ett strøk idag, da ryggen stopper meg fullstendig.

Møtte også på litt utfordring i å blande til en "tynn" nok maling som gjorde at de aller verste "feilene" på skapet ikke syntes så godt.

Skapet er av grove planker ikledd finérplater utenpå.

Da jeg arvet det etter oldemor for hauganes år sia var det hvitt.
Den gangen ønsket jeg å lute det og få det trehvitt, men grunnet finérplatene gikk ikke det, derfor måtte jeg male det - og da falt valget på blått.

Før stod skapet på kjøkkenet til oldemor med kjelene hennes inni.
Plata oppå var ødelagt så pappa tok en gammel benkeplate og fikset den til som erstatning og jeg syns det blei veldig bra! ;o)

Jeg har finni ut at løsningen om å stifte på finérplater inni dørene var litt for lettvint.

Jeg er nødt til å kjøpe profilerte lister, slik det originalt var og sette det utenpå dørene som en ramme rundt hullene.
Ikke så lett å forklare, så bilder kommer ;o)

Imens har jeg lekt meg litt med kamera og tatt noen bilder av noe av det gamle jeg har arvet og har framme.
Denne gamle vekta har jeg arvet etter bestemor, den har jeg stående foran vinduet på kjøkkenet;
 
 
 
 
 
Jeg har også arva mange gamle kjøkkenredskaper, etter både oldemor, bestemor og bestefar.







Disse har jeg hengt opp på en stang som henger over ene kjøkkenbenken.

Dette nydelig serveringsfatet har jeg arvet etter bestemor og har nettopp tatt fram ifra skapet og satt på pynt på kjøkkenbenken. Hvorfor ikke vise fram noe så nydelig?







Ha en flott kveld.
Klemz

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempe koselig om du legger igjen en liten hilsen ;o)

Blog Widget by LinkWithin